dyb's Diary
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Blackhead ??!
Saturday 17 September 2016 • 01:37 • 0 comments
Hi maigod lamanya tak update hahaaha. so far aku mmg busy. Tu satu. Dan aku memang malas nak menulis hahaha.

|However sometimes im feeling nervous jugaak lah. Yelah PT3 just arnd the corner weh. Mane boleh gostan dah. Revision hmm tak payah cakaplah. Kalau dah holiday memang buku jadi sardinlah dalam beg tu ha. Jangan harap aku nak sentuh. Dont you dare ! Hahaha.

kaadang tu, rasa regret jugaklah tak study pandai pandai dulu huh sedih weh. Kalau tak mesti dah pandai

Eceh sembang hahahhahaha

anyway, so lets focus on our topic. BLACKHEAD

BLACHEAD? APE TU???

 Blackheads are a feature of acne, a common skin condition that involves lesions frequently referred to as pimples, spots, zits, whiteheads or blackheads. Blackheads are a specific kind of dark acne lesion, so-called because they contain oxidized melanin, the pigment made by skin cells called melanocytes.
((http://www.medicalnewstoday.com/articles/71615.php))

Kire macam sebum terkumpul lah dalam pori muka, tak semestinya blackhead, kadang dia boleh jadi whitehead. aku biasa kena blackhead.


Okay macamtulah blackhead.

Blackhead ni biasanya boleh dibuang dengan cara tangan. BUT !! Ianya akan meninggalkan effect dan ianya sangat MENYAKITKAN HOMAIGAWD!

So, better dont.

here are the tips on how to get rid off those pesky lil black/whitehead 

korang boleh guna mask,
 

Haa yang macamni. Aku pun ada tapi yang biore lah.
tampal tampal, then wait for arnd 30 minutes and then peel.

Tapi kalau nak guna yang diy pun boleh

1.Cuci muka.
2.Lap muka guna towel yang dah disoaked with warm water untuk bukak pori kat muka
3.Pastu amik telur, pecahkan then sapu kat muka, (guna putih telur)
4. Lepastu, amik tisu, carikkan then tampal kat muka.
5.Repeat  step 3 and 4 until dia jadi 3 layer kut.
6.Wait for 20-25 minutes
7.Peel off the mask

Yeayy ! So, bolehlah try DIY ni ahhahahhaa.

So any queries bolehla tanya kat cbox. Esok aku dah nak balik hostel dah wuwuwuwu sedih

Pray for me yaaa !!

bye ily emuah <3




PASTFUTURE
MY WORDS;
Hola. Bonjour. Im an alien who stuck in Earth abt 2543 years ago. i only friend people who can buy me Zedd.

ZEDDMAIGAWD


" Ahoy Blogwalkers ! "

OTHERS


>> Dibo jadi Superstar
date : NOW
at:10 am


>> Aurora Woke Up
date : 29 Mac 2065
at: 12pm


>> Cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

Entri Aku Woi !

  • workoHOLIDAY
  • PT3
  • 2015 BYE
  • Holiday Dah Habis
  • Assalamualaikum . Haha . Yeay . hari ni aku balik...
  • Apa itu Throwback ?
  • Hola 2015 !
  • Holiday liday !!
  • Hostel
  • New Year's Eve =)